donderdag 27 januari 2011

#23 Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd

Naast de programma's die ik al vóór deze 23 dingen cursus kende en gebruikte zoals Facebook, Flickr, Last.FM en Spotify, ben ik voor eigen gebruik inmiddels ook fan van RSS feeds en Delicious. Google Docs, Wikipedia en LibraryThing zijn naar mijn mening interessant voor Amstelland Bibliotheken om nader te gaan bekijken op eventuele inzetbaarheid binnen de organisatie. Twitter en Facebook lijken (voorlopig) de uitgelezen tools voor Marketing. Met MSN heb ik nooit wat gehad en dat is door de cursus niet veranderd.


Naast al die web2.0 info was het leuk en leerzaam om met een doel voor een periode intensief te bloggen. Het element dat collega's gelijktijdig dat ook deden maakte dat het onderwerp sociale media echt tot leven kwam. 

Hoewel het mij gaandeweg te veel tijd kostte om naast de cursus opdrachten ook over de boeken op de Actualiteiten Plek te bloggen heb ik ik er wel plezier in gehad om op deze wijze te ruiken aan hoe het zou zijn om semi professioneel informatie op het web te zetten. Het was leerzaam om een bepaalde schroom hiervoor kwijt te raken.

Of ik nu een paaltje in de digitale grond van deze speeltuin ga slaan met de tekst 'closed' weet ik nog niet. Het lijkt me leuk en zinnig om te blijven bloggen, maar ik heb nog geen keus gemaakt over de vorm, de inhoud of over het platform. Gooi me voorlopig nog maar niet uit Google Reader ;-)

Misschien hoort een online samenwerkingverband met andere collega bloggers ook wel tot de mogelijkheden en is daar het heilige blog vuur (ook) nog niet uit? Gezien de links en andere reacties die ik zie en hoor komt dat wel goed denk ik.

Rest mij voor nu dank te zeggen aan coach Dimitar en alle andere bezoekers aan dit blog. Dank! voor jullie bezoek en jullie aardige reacties, plus extra speciale kudos voor de bedenkster en promotor van 23 Dingen, Helene Blowers.   Zij is er in tenslotte in geslaagd om dit project wereldwijd uitgerold te krijgen in een soms heel gesloten ('not invented here') instituut als de bibliotheek. Ik zou zeggen: een klein standbeeld voor haar in elke vestiging als de bibliotheek weet te overleven in het komende (digitale) informatie landschap. 

Note to myself: http://www.librarybytes.com/ lezen . Vast hele leerzame lectuur. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten