vrijdag 14 januari 2011

#20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

De door de cursus genoemde muzieksites zijn me bekend. Bij zowel Last.fm als bij Spotify heb ik al enige tijd een (gratis) account. Ik gebruik ze echter nog steeds zonder veel regelmaat. Voor mij geldt dat ik muziek nog altijd het liefst beluister via een cdspeler en niet via een computer. Ondanks dat 'generatie dingetje' vind ik het een ongekende luxe dat tegenwoordig zoveel goede muziekinformatie gratis op het internet te vinden is en dat er sites zijn waar je (al dan niet betaald)  'in the cloud' kunt luisteren.



Drie muzieksites die ook de moeite zijn om te bezoeken:

Muziekweb
Deze website van discotheek Rotterdam, wel bekend onder werknemers van de bibliotheek, verdient zeker promotie. De site is onlangs vernieuwd en biedt een schat aan informatie. Hun wekelijkse nieuwsbrief met nieuwe cd's is zeer goed en het natuurlijk is het prachtig dat je als lid van Amstelland Bibliotheken voor 2,50 elke willekeurige cd of plaat(!) uit de collectie van Muziekweb mag lenen.


Soundcloud
Een plek waar mensen muziekmixen neerzetten en waar anderen vervolgens op kunnen reageren door comments te plaatsen bij stukjes binnen de mix

Mixcloud
Ook een site waarop het zeer eenvoudig is om eigen muziekmixen te plaatsen is mixcloud. Opvallend hier is dat er op de site heel uiteenlopende muziek te vinden is en dat de site volop samenwerking zoekt met andere muzieksites (zie hier) Mijn favoriete mixcloud broadcaster 2010 is secret admirer; een oldskool discjocky met hele toffe plaatjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten