zondag 21 november 2010

#16 Youtube Ontdek wat YouTube video te bieden heeft

Er staat zoveel op YouTube; ontdekken wat het te bieden heeft is haast onbegonnen werk. Naast de vele vermakelijke filmpjes, waarnaar ik zelden zoek, maar waarvan ik diegene bekijk die me worden aangeraden door vrienden, zoek ik regelmatig op YouTube naar visuele handleidingen.



Klusjes als behangen zijn een stuk makkelijker als je het iemand hebt zien doen. Voor mij gaat zo'n gaat zo'n visuele instructie absoluut boven een geschreven uitleg zeker als de presentator zijn verhaal met  'swung' weet te brengen.

Sommige YouTube filmpjes zijn ware kunstwerkjes. De onderstaande bleef me bij als het enige bibliotheek gerelateerde filmpje die ik ken, die nu eens niet over een bibliotheek gebouw gaat, maar een verhaal vertelt over een (fictieve) innovatie. Het geheel is creatief gefilmd en goed gemonteerd, kortom een filmpje van  hoge kwaliteit. En dat wordt gewaardeerd. Het filmpje uit 2007 is inmiddels op YouYube al meer dan een miljoen keer bekeken.






















De film Take_a _seat werd gemaakt door Jelte van Geest en was onderdeel van zijn eindexamen op de Design Academie te  Eindhoven.  De animatie toont bewegende stoelen, die bezoekers aan een bibliotheek  op commando volgen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi, lekker fris nieuw behangetje!
    Groet,
    Ruth.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig filmpje Harald!
    Is dat al mogelijk met die stoelen allemaal of het is gewoon via de computer gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Dimitar. Dit is animatie en ik verwacht dat het daar bij blijft. But who knows..

    BeantwoordenVerwijderen