woensdag 10 november 2010

#15 Ontdek je plekje, ontdek Google Maps en Street View

Google Maps is typisch zo'n voorbeeld van een programma die ik belachelijk fantastisch vind. 'Mind-blowing' in zijn uitgebreidheid en gelijktijdig doodeenvoudig in gebruik. Het is een internet tool waarvan ik het gevoel heb niet meer buiten te kunnen. En met mij iedereen die toegang tot internet heeft lijkt me. Wie pakt tegenwoordig nog een kaart om even snel een adres op te zoeken?


De 23dingensite biedt leuke extra's over Google Maps.
De link naar 50 Things to do with Google Maps Mashups vond ik grappig. Zo is www.walkjogrun.net handig.  "Mijn" hardloop route in Westerpark blijkt al  te zijn aangemaakt.
De tool 'aan de andere kant van de wereldbol' toont ten opzichte van Bibliotheek Amstelveen Stadsplein enkel het blauw van de Stille Zuidzee. Helaas niet nóg een bibliotheek. Dat was een mooi verhaal geweest..

Street View is net als de mashups voor mij meer een aardigheid. Soms is het handig om van te voren te weten wat je 'op de grond' kan aantreffen. Bijvoorbeeld als je naar een onbekend adres gaat. Visuele markeringspunten kunnen dan houvast geven als je uiteindelijk daadwerkelijk in de buurt bent. Maar omdat het programma Street View bij gebruik vaak keuren vertoont (Firefox nu alweer 5x opnieuw opgestart) gebruik ik het zelden.

Voor de cursus gezocht naar het adres van Bibliotheek Amstelveen Stadsplein (Stadsplein 102) :  


























Wat we zien is een garage ingang. Het was mooier geweest als we hier onze bibliotheek voorgevel zouden zien. Maar oké, die zit aan de plein kant en op het plein mocht zelfs het autootje van Google niet komen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten