maandag 18 oktober 2010

#11 Ontdek wiki’s en hoe bibliotheken ze kunnen toepassen

Oeps. Enige voorzichtigheid is geboden mochten we als Amstelland Bibliotheken Wikipedia gaan gebruiken. Het zou immers 'jammer' zijn als onderstaande melding ook bij Amstelland Bibliotheken te vinden zou zijn. 

Ik zocht een wikilink voor Marc de Kesel om in mijn post over het boek Goden breken opnemen.
Ik vond dit:

Welkom + opmerking over Marc de kesel

Hallo nieuwe gebruiker, welkom op Wikipedia! Ik zag dat u het artikel Marc de kesel hebt aangemaakt. Dit betrof expliciete reclame/werving/promotie voor een boek en een persoon en is daarom voor directe verwijdering voorgedragen. Wikipedia is een encyclopedie met neutraal standpunt en geen medium voor werving en promotie. Ook is Wikipedia niet bedoeld als gratis webruimte waar organisaties hun 'eigen' pagina kunnen inrichten.

link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_gebruiker:Katrro

2 opmerkingen:

  1. Daar heb je een goed punt! ...niet voor organisaties..etc. Dat geeft te denken. Of zijn de Wiki's wat anders dan Wikipedia?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm? Wiki's vormen samen wikipedia, toch?
    Als Amstelland Bibliotheken zouden we denk ik een mooie wiki kunnen maken over onze ontstaans geschiedenis en informatie bieden over bv architectuur van de gebouwen (Stadsplein, Uithoorn en Middenhoven)

    BeantwoordenVerwijderen