woensdag 8 september 2010

#4 Maak je leven eenvoudiger met RSS en een nieuwslezer

Google Reader gebruik ik al een tijdje. In het bijzonder om nieuwtjes en trends op het gebied van Management & Marketing op te pikken voor de speciale Amstelland Management & marketing Collectie. De teller van ongelezen berichten groeit echter letterlijk met de dag en de Readerteller staat al geruime tijd op (1000+).
Nu ja, niets aan te doen. Meer en meer ervaar ik de blogs als tijdschriften. Het is lekker om ze bij de hand te hebben en om er doorheen te bladeren, maar het is vooral prettig tijdverdrijf. Soms inspirerend, maar eigenlijk niet meer dan dat.En alleen voor de gestolen uurtjes.
De weergave in GoogleReader vind ik trouwens saai. Technisch werkt het wel allemaal heel aardig, maar doordat de berichten uit de context van het originele blog gehaald worden, komen alle berichten in de Reader langs als eenheidsworst.
Voorlopig ga ik - zeker bij collega bieb bloggers- liever echt langs de site. Dan kan ik meteen zien of er nog leuke en handige gadgets zijn toegevoegd. Mijn RSS volgers (dag vrienden ;-) missen trouwens míjn toegevoegde gadget: het wekelijks kunnen stemmen op een favoriete boek in de AP. Komen jullie nu even kijken?

2 opmerkingen:

  1. Hoi, ik kende Google Reader niet en vind het zo op het eerste gezicht nogal een druk gebeuren.
    Maar misschien is dat wennen.

    Wat doe jij eigenlijk met de resultaten van je enquêtes?
    Groet, nieuwsgierig aagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ruth Dank voor je reactie. Er wordt aan gewerkt;-)

    BeantwoordenVerwijderen